A Galamus-csoport szülinapjára

Olvasási idő
1 minute
Eddig olvastam

A Galamus-csoport szülinapjára

december 15, 2011 - 21:53
Azért is szeretem ezt a netes politikai - közéleti oldalt, mert 40%-ban nők írják. Mégpedig nem is akármilyenek, s nem is akárhogy.

Mihancsik Zsófia

Sokszor gondolkodtam el rajta, hogy az ÉS-ben a női szerzők aránya vajon  miért a "szokásos" 10 % körüli,  amikor a magyart, az irodalmat a lányok messze nagyobb százalékban preferálják tanulmányaik során, mint a fiúk. S ők a jóval olvasottabbak is a népességen belül.

Ebben a szülinapi köszönésben, amit szintén egy női szerzőtől olvashatunk, némileg benne rejlik a válasz:

amíg nem pénzről szól a dolog, addig jöhetnek a nők.

Addig szülhetnek, gyereket nevelhetnek, háztarthatnak, sőt akár még írhatnak, gondolkodhatnak alkothatnak is - és persze megköszönhetik, hogy mindezt ingyen, önköltségen, társadalmi munkában elfogadják tőlük.

Amíg csak a baj van a kistelepülések fenntartásával, addig jó a női polgármester is. 

Az igazi választóvíz a pénz. Pénzt a nő patriarchátusban az önmegvalósításért nem kaphat. Csakis az önfeladásért, mert tőle az is elvárható.

Ettől van az, hogy Magyarországon a luxusprostituáltak jobban keresnek, mint a többdiplomás nők.

És persze ettől meri a legutolsó szedettvedett nikk  is bármely fórumon mint csoportot kurvázni a nőket.

Azokat a nőket, akik mindent megtesznek ingyen - maximum az önfeladást nem.

S mondja ezt azon csoport tagja, akiknek nem elég az ingyenes női önmegvalósítás - akinek a női önfeladás kell.

Egyszeri adomány

Make Adomany a Nokert Egyesuletnek (Nokert.hu)



Vicces bankreklámok - genderalapon

szeptember 26, 2011 - 09:23
2011, Slutwalk, New York. Forrás: Charlotte Cooper, Flickr

A reklámozás tulajdonképpen kommunikáció útján végrehajtott stratégiai cselekvés, melynek célja a befolyásolás, valamely dologgal, személlyel kapcsolatos attitűd megváltoztatása. Egy reklám akkor sikeres, ha kedvező attitűdöt alakít ki valamely céggel vagy termékkel kapcsolatban. A következő lépés a megváltozott attitűdnek megfelelő cselekvés, a cég felkeresése, a termék megvásárlása. Az attitűd mint szociálpszichológiai kategória kognitív és érzelmi elemekből épül fel.

Mire van szüksége egy nőnek?

augusztus 26, 2010 - 17:52

A szlogenünk, mint ahogy mindenki láthatja: "Minden, amire egy nőnek valóban szüksége van." Ennek az a története, hogy 2003 májusa körül minden reggel egy olyan (idegesítő "bugyuta nőci" hangon elvisított) hirdetést voltam kénytelen hallgatni a rádióban egy új női magazin reklámjaként, miszerint: "fogyókúra, receptek, horoszkóp, sztárhírek, szépségápolás - minden, amire egy nőnek szüksége van." Ezt én kikértem magamnak, mint ahogy ma néhányan (mindkét nemből) Tóth Krisztina tegnap linkelt írását a tudálékoskodó férfia

Nők lap nélkül

augusztus 29, 2010 - 15:22

 Régóta rágódom a problémán, hogy nincsen a magyar piacon egyetlen olyan újság sem, mely felnőtt, intelligens, kulturált nőket szólít meg. A napilapokban és a gazdasági / politikai hetilapokban 90 %-ban férfiakról van szó. Ez még csak hagyján is volna, ám amikor a maradék 10%-ban mégis nők kerülnek a figyelem középpontjába ( pl. „laplánya” meztelenül), akkor mindig azt érzem: ennél akkor még az is jobb lett volna, ha marad a 100%-os férfiorientáció…(és akkor lenne már ez  is „lapfia”, meztelenül :) )

Magyar társadalmi egyenlőtlenségek 2018

április 03, 2018 - 09:47
Egyenlőség (Fotó: Pixabay)

Egy társadalom nemek közötti egyenlőtlenségi viszonyairól árulkodik, hogy a különböző sajtóhírekben milyen arányban láthatunk nőket. A nők hírekben tapasztalható alulreprezentáltsága is azt fejezi ki, hogy a nők hangja kevésbé számít és kevésbé hallatszik a közbeszédben és a nyilvánosságban. Ezt a képet árnyalja tovább az, hogy mely témák esetében különösen alacsony a megszólaltatott vagy megjelenített alanyok között a nők aránya.

A "lúgos orvos" hétfőn a köztévében? Tiltakozunk!

március 18, 2017 - 21:12

A "lúgos orvosként" ismertté vált Bene Krisztiánról a bíróság már két ízben kimondta: bűnös. Most, hogy az ügye a Kúrián folytatódik, a médiát igyekszik használni, hogy ártatlanságáról meggyőzze a közvéleményt. Meggyőződésünk, hogy mindez a Kúriát nem fogja befolyásolni, mégsem tudunk szó nélkül elmenni az állami média asszisztálása mellett. Ott, ahol az áldozathibáztatás a kultúra része, a közérdeket szolgáló médium a köz pénzéből nem készíthet elkövető-mentegető tartalmat. Éppen ezért követeljük, hogy a közmédia készítsen a társadalmi érdeknek megfelelő, korrekt tudósítást!