A Homofóbiaellenes Világnap alkalmából: ajánlott LGBT filmek listája

Olvasási idő
1 minute
Eddig olvastam

A Homofóbiaellenes Világnap alkalmából: ajánlott LGBT filmek listája

május 17, 2011 - 10:48
Köszönjük a szerzőnek, hogy engedélyezte a lista átvételét!

Jelenet az I've Heard the Mermaids Sing c. filmből

Első megjelenés: Réka M. Cristian. “Gender and Cinema: All Sides of the Camera” in Réka M. Cristian & Zoltán Dragon. Encounters of the Filmic Kind: Guidebook to Film Theories. Szeged: JatePress Szegedi Egyetemi Kiadó, 2008, 83-104.

  1. Le Sang d’un Poète (1934, dir. Jean Cocteau)
  2. The Picture of Dorian Gray (1945, dir.Albert Lewin)
  3. Le Chant d’amour (1950, dir. Jean Jenet)
  4. A Streetcar Named Desire (1951, dir. Elia Kazan)
  5. Cat on a Hot Tin Roof (1958, dir. Richard Brooks)
  6. Some Like It Hot (1959, dir. Billy Wilder)
  7. Suddenly Last Summer (1959, dir. Joseph L. Mankiewicz)
  8. Billy Budd (1962, dir. Peter Ustinov)
  9. Teorema (1968, dir. Pier Paolo Pasolini)
  10. Satyricon (1969, dir. Federico Fellini)
  11. The Boys in the Band (1970, dir. William Friedkin)
  12. Myra Breckinridge (1970, dir. Michael Sarne)
  13. Death in Venice (1971, dir. Luchino Visconti)
  14. Cabaret (1972, dir. Bob Fosse)
  15. Sebastiane (1976, dir. Derek Jarman)
  16. Querelle (1982, dir. Rainer Werner Fassbinder)
  17. Tootsie (1982, dir. Sydney Pollack)
  18. Another Country (1984, dir. Marek Kanievska)
  19. Kiss of the Spider Woman (1985, dir. Hector Babenco)
  20. Caravaggio (1986, dir. Derek Jarman)
  21. My Beautiful Laundrette (1986, dir. Steven Frears)
  22. Maurice (1987, dir. James Ivory)
  23. I’ve Heard the Mermaids Singing (1987, dir. Patricia Rozema)
  24. Looking for Langston (1988, dir. Isaac Julien),
  25. Paris Is Burning (1990, dir. Jennie Livingstone)
  26. My Own Private Idaho (1991, dir. Gus Van Sant)
  27. Swoon (1992, dir. Tom Kalin)
  28. The Crying Game (1992, dir. Neil Jordan)
  29. And the Band Played On (1993, dir. Roger Spottiswoode)
  30. Mrs. Doubtfire (1993, dir. Chris Columbus)
  31. M. Butterfly (1993, dir. David Cronenberg)
  32. Philadelphia (1993, dir. Jonathan Demme)
  33. The Wedding Banquet (1993, dir. Ang Lee)
  34. The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (1994, dir. Steven Elliott)
  35. To Wong Foo, Thanks for Everything! Julie Newman (1995, dir. Beeban Kidron)
  36. Total Eclipse (1995, dir. Agnieszka Holland)
  37. Edward II (1996, dir. Derek Jarman)
  38. Wilde (1997, dir. Brian Gilbert)
  39. Boys Don’t Cry (1999, dir. Kimberly Peirce)
  40. Brokeback Mountain (2005, dir. Ang Lee).

 

 

A Homofóbiaellenes Világnap alkalmából: The Kids Are All Right (2010) – film egy leszbikus család életéről

május 17, 2011 - 10:08
A filmekben, sorozatokban egyre gyakrabban fordulnak elő meleg, illetve leszbikus szereplők. Ezek az ábrázolások ugyan új sztereotípiákat termelnek ki (nem minden meleg férfi excentrikus, magas hangtónusú humorzsák, aki szereti a rózsaszínt és szívesen vásárolgat hetero barátnőjével :) és nem minden leszbikus nő rövid hajú, férfias öltözetű, és visel sötét keretes szemüveget :) ), ugyanakkor megítélésem szerint jótékony hatásúak is lehetnek, rögtön mert egyáltalán láthatóvá teszik a homoszexuális embereket, és a társadalom hasznos tagjaként (gyakran pl.

ANYAhangon író íróNŐ regénye a NŐI tapasztalatokról - beszámoló Lovas Nagy Anna: Verazélet c. könyvének bemutatójáról

szeptember 25, 2011 - 12:43
Lovas Nagy Anna lányával, Flórával

A kötetet Bódis Kriszta mutatta be, akivel a sokadik írószemináriumon ismerkedett meg a szerző. Bódis Kriszta volt, aki az elmúlt években nyomon követte és tanácsaival segítette a könyv létrejöttét. Az érkezőket Darvas Ferenc zeneszerző zongorajátéka fogadta, aki zenéjével kellemes hangulatot teremtett a bemutatónak. Lovas Nagy Anna vendége volt Bárdos Deák Ágnes is, a Kontroll Csoport egykori énekesnője, aki szintén írással foglalkozik és érdekli az alternatív kultúra, valamint a kisebbségek helyzete, ezért örömmel vállalta az írónő felkérését.

Conchita Wurst vs. Harrach Péter

május 11, 2014 - 17:44
Harrach Wurst

Valóságos morális pánikot váltott ki, hogy az idei eurovíziós dalfesztivált az osztrák "szakállas nő"-ként emlegetett Conchita Wurst nyerte. A felrobbant Facebookon a kommentelők pusztuló társadalomról, iszonytató erkölcsi relativizmusról, nők számára kötelező és férfiak számára szigorúan megtiltott szakállviselésről, fenyegető világvégéről, Szodomáról, Gomorráról, és utcán ürítkező járókelőkről értekeznek. Legszembetűnőbb azonban - a youtube nemzetközi kommentjei közt is - a gyermekek miatti aggodalom. Hogyan hat a kis lelkükre, ha meglátnak egy szakállas nőt a tévében? Mi lesz, ha, horribile, dictu, kedvet kapnak a látottak utánzásához?

Flora Murray angol orvos, szüfrazsett (1869–1923)

május 25, 2015 - 22:08
Louisa Garrett Anderson és Flora Murray (jobbra)

Cummertrees-ben született 1869. május 8-án. A London School of Medicine for Women majd a University of Durham hallgatója volt.

Diplomájának megszerzése után néhány évig Skóciában dolgozott, 1905-től Londonban a Belgrave Hospital for Children gyerekorvosa és a Chelsea Hospital for Women anaeszteziológusa volt.

Lida Gustava Heymann német feminista (1868-1943)

november 15, 2015 - 00:15
Lida Gustava Heymann

Tehetős családjában gondot fordítottak neveltetésére és iskoláztatására. Egy szegények számára létesített iskolában tanított, majd megalapította saját varróiskoláját. Apja halála után örökségét egy dolgozó nők számára nyitott étteremre, gyermekek napközijére és egy reformiskolára fordította. Történelmet, politikatudományt és közgazdaságot tanult Berlinben és Münchenben, de csak mint vendég – rendes hallgatónak nem fogadták el.

Női karakterek és science-fiction 1.

január 04, 2010 - 20:17
Misato Katsuragi

Ha az ember találkozik egy jó történettel, általában szeret azonosulni a főhőssel vagy egy-egy karakterével. A legtöbb science-fiction könyvvel, filmmel az a problémám, hogy a férfi olvasóknak-nézőknek kedveznek: a nőnemű szereplők vagy érdektelenek, a háttérben húzódnak meg, vagy pedig a megszokott, sztereotip képet közvetítik, és hát az ember lánya, ha helyén van az értékrendje, nem igazán képes azonosulni egy hős megmentőre váró, sipítozó hisztérikával, aki a legjobb esetben is csupán csinos kiegészítő a hős férfi mellett.

Szabad-e a nőknek trágár vicceken nevetni?

január 16, 2010 - 15:49

 Nem szabad - legalábbis erre a következtetésre jutott Trey Parker és Matt Stone, a South Park alkotói,
a 13. évad 4. részében.
A "Punifingék" című epizódot 2009. decemberében mutatták be Magyarországon (a Comedy Central csatornán megy), és még nem lett áldozata az állandó ismétlésnek, így talán még jópáran nem látták, illetve szórakozási lehetőséget adok azoknak, akik esetleg nem találtak semmi érdekeset hétvégén a tévében.

Azt hiszem, ez a rész jól illusztrálja, hogy mi is az, amin itt a kommentekben gyakran kiakadunk.

Esther Roper (1868–1938) angol feminista, a munkásnők jogainak szószólója

december 21, 2015 - 22:00
Esther Roper

1868. augusztus 4-én született Edward Roper gyári munkás és az ír származású Annie Roper gyermekeként. Az első nők egyike volt, akik a Manchesteri Owens College-ben tanultak: 1886-ban vették fel az intézménybe próbaképpen, hogy megállapítsák, hogy a lányok továbbtanulása ártalmas-e a mentális és fizikai egészségükre. 1897-ben diáktársával megalapította a női hallgatóknak szóló hírlevelet, az évente kétszer megjelenő Irist. 1891-ben kapta meg diplomáját latinból, angol irodalomból és politikai gazdaságtanból.