A Homofóbiaellenes Világnap alkalmából: ajánlott LGBT filmek listája

Olvasási idő
1 minute
Eddig olvastam

A Homofóbiaellenes Világnap alkalmából: ajánlott LGBT filmek listája

május 17, 2011 - 10:48
Köszönjük a szerzőnek, hogy engedélyezte a lista átvételét!

Jelenet az I've Heard the Mermaids Sing c. filmből

Első megjelenés: Réka M. Cristian. “Gender and Cinema: All Sides of the Camera” in Réka M. Cristian & Zoltán Dragon. Encounters of the Filmic Kind: Guidebook to Film Theories. Szeged: JatePress Szegedi Egyetemi Kiadó, 2008, 83-104.

  1. Le Sang d’un Poète (1934, dir. Jean Cocteau)
  2. The Picture of Dorian Gray (1945, dir.Albert Lewin)
  3. Le Chant d’amour (1950, dir. Jean Jenet)
  4. A Streetcar Named Desire (1951, dir. Elia Kazan)
  5. Cat on a Hot Tin Roof (1958, dir. Richard Brooks)
  6. Some Like It Hot (1959, dir. Billy Wilder)
  7. Suddenly Last Summer (1959, dir. Joseph L. Mankiewicz)
  8. Billy Budd (1962, dir. Peter Ustinov)
  9. Teorema (1968, dir. Pier Paolo Pasolini)
  10. Satyricon (1969, dir. Federico Fellini)
  11. The Boys in the Band (1970, dir. William Friedkin)
  12. Myra Breckinridge (1970, dir. Michael Sarne)
  13. Death in Venice (1971, dir. Luchino Visconti)
  14. Cabaret (1972, dir. Bob Fosse)
  15. Sebastiane (1976, dir. Derek Jarman)
  16. Querelle (1982, dir. Rainer Werner Fassbinder)
  17. Tootsie (1982, dir. Sydney Pollack)
  18. Another Country (1984, dir. Marek Kanievska)
  19. Kiss of the Spider Woman (1985, dir. Hector Babenco)
  20. Caravaggio (1986, dir. Derek Jarman)
  21. My Beautiful Laundrette (1986, dir. Steven Frears)
  22. Maurice (1987, dir. James Ivory)
  23. I’ve Heard the Mermaids Singing (1987, dir. Patricia Rozema)
  24. Looking for Langston (1988, dir. Isaac Julien),
  25. Paris Is Burning (1990, dir. Jennie Livingstone)
  26. My Own Private Idaho (1991, dir. Gus Van Sant)
  27. Swoon (1992, dir. Tom Kalin)
  28. The Crying Game (1992, dir. Neil Jordan)
  29. And the Band Played On (1993, dir. Roger Spottiswoode)
  30. Mrs. Doubtfire (1993, dir. Chris Columbus)
  31. M. Butterfly (1993, dir. David Cronenberg)
  32. Philadelphia (1993, dir. Jonathan Demme)
  33. The Wedding Banquet (1993, dir. Ang Lee)
  34. The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (1994, dir. Steven Elliott)
  35. To Wong Foo, Thanks for Everything! Julie Newman (1995, dir. Beeban Kidron)
  36. Total Eclipse (1995, dir. Agnieszka Holland)
  37. Edward II (1996, dir. Derek Jarman)
  38. Wilde (1997, dir. Brian Gilbert)
  39. Boys Don’t Cry (1999, dir. Kimberly Peirce)
  40. Brokeback Mountain (2005, dir. Ang Lee).

 

 

A Homofóbiaellenes Világnap alkalmából: The Kids Are All Right (2010) – film egy leszbikus család életéről

május 17, 2011 - 10:08
A filmekben, sorozatokban egyre gyakrabban fordulnak elő meleg, illetve leszbikus szereplők. Ezek az ábrázolások ugyan új sztereotípiákat termelnek ki (nem minden meleg férfi excentrikus, magas hangtónusú humorzsák, aki szereti a rózsaszínt és szívesen vásárolgat hetero barátnőjével :) és nem minden leszbikus nő rövid hajú, férfias öltözetű, és visel sötét keretes szemüveget :) ), ugyanakkor megítélésem szerint jótékony hatásúak is lehetnek, rögtön mert egyáltalán láthatóvá teszik a homoszexuális embereket, és a társadalom hasznos tagjaként (gyakran pl.

ANYAhangon író íróNŐ regénye a NŐI tapasztalatokról - beszámoló Lovas Nagy Anna: Verazélet c. könyvének bemutatójáról

szeptember 25, 2011 - 12:43
Lovas Nagy Anna lányával, Flórával

A kötetet Bódis Kriszta mutatta be, akivel a sokadik írószemináriumon ismerkedett meg a szerző. Bódis Kriszta volt, aki az elmúlt években nyomon követte és tanácsaival segítette a könyv létrejöttét. Az érkezőket Darvas Ferenc zeneszerző zongorajátéka fogadta, aki zenéjével kellemes hangulatot teremtett a bemutatónak. Lovas Nagy Anna vendége volt Bárdos Deák Ágnes is, a Kontroll Csoport egykori énekesnője, aki szintén írással foglalkozik és érdekli az alternatív kultúra, valamint a kisebbségek helyzete, ezért örömmel vállalta az írónő felkérését.

Conchita Wurst vs. Harrach Péter

május 11, 2014 - 17:44
Harrach Wurst

Valóságos morális pánikot váltott ki, hogy az idei eurovíziós dalfesztivált az osztrák "szakállas nő"-ként emlegetett Conchita Wurst nyerte. A felrobbant Facebookon a kommentelők pusztuló társadalomról, iszonytató erkölcsi relativizmusról, nők számára kötelező és férfiak számára szigorúan megtiltott szakállviselésről, fenyegető világvégéről, Szodomáról, Gomorráról, és utcán ürítkező járókelőkről értekeznek. Legszembetűnőbb azonban - a youtube nemzetközi kommentjei közt is - a gyermekek miatti aggodalom. Hogyan hat a kis lelkükre, ha meglátnak egy szakállas nőt a tévében? Mi lesz, ha, horribile, dictu, kedvet kapnak a látottak utánzásához?

A szüfrazsett-induló szerzője: Dame Ethel Smyth angol zeneszerző (1858–1944)

április 02, 2017 - 22:42

Korának egyik jelentős zeneszerzője katonacsaládba született. Apja sokáig ellenezte, hogy lánya zenét tanuljon, végül Ethel mégis elérte, hogy beiratkozhatott a lipcsei konzervatóriumba. Sokat komponált, zongoradarabokat, szonátákat, misét, operát. 1893-ban volt első angliai bemutatója. Ő volt az első nő, akinek operáját a Covent Gardenben előadták.

Feminizmus és transzneműség 2.: Transz nők a szexmunka/prostitúció vitában

szeptember 12, 2016 - 14:03

/Mint ismeretes, a feminizmusnak több irányzata van, amelyek különböző nézőpontokat képviselnek, és amelyek egyes kérdésekben akár szemben is állhatnak egymással. Még komplikáltabbá teszi a jelenséget feminizmus és LMBTQ+ mozgalmak kapcsolata, valamint magán az LMBTQ+ mozgalmon belül az egyes "betűk" (melegek, leszbikusok, transzneműek, queerek, stb.) elfogadottságának eltérő mértéke. Mindez már Magyarországon is kezd látszani.