Magyar társadalmi egyenlőtlenségek 2018

Olvasási idő
1 minute
Eddig olvastam

Magyar társadalmi egyenlőtlenségek 2018

április 03, 2018 - 09:47
A következő infografikán a 2009-es és 2015-ös európai eredményeket jelenítettük meg. Az európai országok híreiben körülbelül minden negyedik megjelenített alany nő. Magyarország esetében ez 2015-ben 21% volt.

Egyenlőség (Fotó: Pixabay)

Egy társadalom nemek közötti egyenlőtlenségi viszonyairól árulkodik, hogy a különböző sajtóhírekben milyen arányban láthatunk nőket. A nők hírekben tapasztalható alulreprezentáltsága is azt fejezi ki, hogy a nők hangja kevésbé számít és kevésbé hallatszik a közbeszédben és a nyilvánosságban. Ezt a képet árnyalja tovább az, hogy mely témák esetében különösen alacsony a megszólaltatott vagy megjelenített alanyok között a nők aránya. - olvasható az Új egyenlőség blogjában.

A Global Media Monitoring Project keretében 1995 óta ötévente végzik egy kijelölt napon a világ számos országában a TV, rádió, nyomtatott és elektronikus sajtó híreinek tartalomelemzését. Magyarországon a Magyar Női Érdekérvényesítő Szövetség koordinálja az adatok felvételét és elemzését, melyre legutóbb 2015. március 25-én került sor. A hazai kutatást Sáfrány Réka koordinálta.

A következő infografikán a 2009-es és 2015-ös európai eredményeket jelenítettük meg. Az európai országok híreiben körülbelül minden negyedik megjelenített alany nő. Magyarország esetében ez 2015-ben 21% volt. Különösen alacsony a női alanyok aránya a politikai és gazdasági hírekben, vagyis a klasszikus értelemben vett hatalmi területeket érintő tudósításokban. Ez egyrészt leképezi a nemek között meglévő hatalmi egyenlőtlenségeket, másrészt a médiareprezentációt a világ tükreként felfogó értelmezésben egyúttal meg is teremti azt a valóságot, melyben nők és férfiak egyenlőtlensége magától értetődő természetességgel jelenik meg.

Forrás: http://ujegyenloseg.hu/rolad-nem-szolnak-a-hirek-veled-nincs-tele-a-sajto-nok-aranya-a-hirekben/

 

 

Mire van szüksége egy nőnek?

augusztus 26, 2010 - 17:52

A szlogenünk, mint ahogy mindenki láthatja: "Minden, amire egy nőnek valóban szüksége van." Ennek az a története, hogy 2003 májusa körül minden reggel egy olyan (idegesítő "bugyuta nőci" hangon elvisított) hirdetést voltam kénytelen hallgatni a rádióban egy új női magazin reklámjaként, miszerint: "fogyókúra, receptek, horoszkóp, sztárhírek, szépségápolás - minden, amire egy nőnek szüksége van." Ezt én kikértem magamnak, mint ahogy ma néhányan (mindkét nemből) Tóth Krisztina tegnap linkelt írását a tudálékoskodó férfia

A "lúgos orvos" hétfőn a köztévében? Tiltakozunk!

március 18, 2017 - 21:12

A "lúgos orvosként" ismertté vált Bene Krisztiánról a bíróság már két ízben kimondta: bűnös. Most, hogy az ügye a Kúrián folytatódik, a médiát igyekszik használni, hogy ártatlanságáról meggyőzze a közvéleményt. Meggyőződésünk, hogy mindez a Kúriát nem fogja befolyásolni, mégsem tudunk szó nélkül elmenni az állami média asszisztálása mellett. Ott, ahol az áldozathibáztatás a kultúra része, a közérdeket szolgáló médium a köz pénzéből nem készíthet elkövető-mentegető tartalmat. Éppen ezért követeljük, hogy a közmédia készítsen a társadalmi érdeknek megfelelő, korrekt tudósítást!