"Dr. Bartos Bálint, Orosz Bernadett ügyvédje elmondta, bár kérték, a bíróság nem függesztette föl az eljárást a férfival szemben indult büntetőeljárás jogerős befejezéséig. Orosz Bernadett megdöbbent és rendkívül megalázónak tartotta, amikor a tárgyaláson a felperesék teljesen más információt adtak elő, mint a valóság, a szemébe hazudnak és fájdalmát meghazudtolták. Bízik az igazságszolgáltatásban.
A tárgyalás előtt és alatt tüntetést is tartottak a bíróság épületénél Orosz Bernadett mellett, a nők bántalmazása ellen. Antoni Rita, a Nőkért Egyesület elnöke szerint az, hogy egy elkövetőnek eszébe jut még ötmillió forintra beperelni áldozatát, a magyar áldozatvédelmi rendszer teljes csődjére világít rá. Egy ilyen tett elkövetőjének letartóztatásban kellene aggódnia azon, hogy 15 vagy 20 évet kap, nem pedig szabadlábon mászkálva azon agyalnia, hogyan tehet keresztbe áldozatának. Ha egy idegent verne meg az utcán, letartóztatásban lenne. A cél az áldozatvédelmi rendszer gyökeres reformjának elérése vagy az Isztambuli Egyezmény ratifikációjával, vagy olyan alternatívával, amely az áldozatok védelmét, emberi jogait helyezi előtérbe. Jelenleg az elkövetők teljes nyugalomban vannak és az áldozatok félnek, pedig utóbbiaknak kellene félniük tetteik következményeitől."
(Tóth Balázs, Boon.hu)
Olyan történeteket szeretnénk ajánlani, amelyeknek a szerzői és/vagy főszereplői lányok, és amelyeknek a kötelezők közt lenne a helye. Elsőként az általános iskolások számára gyűjtöttünk össze könyveket.
"A Mehedinți megyében felgyújtott, 17 éves lány esete után arra voltunk kíváncsiak, hogyan és milyen eredménnyel működnek a szexuális bűncselekmények kivizsgálására és büntetés kiszabására hivatott állami intézmények. Az országos újságírói együttműködéssel megszerzett és feldolgozott adatok olyan rendszer képét rajzolják ki, amely az elmúlt öt és fél évben az áldozatok 80 százalékának nem volt képes igazságot szolgáltatni."
"Az úgynevezett gendered marketing egy hirdetési stratégia, amely évtizedek óta választja ketté az alapból teljesen hétköznapi termékeket férfi és női verziókra, mindezt a nagyobb bevételek elérése érdekében. A húszas években elindult marketing taktika első sorban a fiús és lányos gyerekjátékokból nőtte ki magát olyan, az első hallásra sokaknak hihetetlennek tűnő árucikkekig, mint például a „női laptopok”, vagy a „férfias” illatú gyertyák. Ezen termékek általában jellegzetes, színes-szagos designban érkeznek meg a boltokba, ahol a férfi és női részlegek szinte hermetikusan el vannak választva egymástól, hogy a potenciális vevő csak a neki szóló termékre figyeljen. A gendered marketing sikeressége részben a már meglévő nemekkel kapcsolatos asszociációknak köszönhető, részben pedig annak, hogy a nagyvállalatok elkezdték újraértelmezni, mit jelent femininnek vagy maszkulinnak lenni. A stratégia nagyon jól működik: az emberek szinte gondolkodás nélkül azt a terméket veszik meg, amely leginkább nekik (vagy ebben az esetben a saját nemüknek) szól."
"Miután férjét letartóztatták, és megtiltották számára, hogy induljon az elnökválasztáson, Szvjatlana Cihanouszkaja úgy döntött, hogy ő maga fog versenybe szállni az elnöki székért. Összefogott két másik nővel: Veranika Capkalával, akinek férjét szintén megakadályozták abban, hogy elnökjelöltként induljon a választásokon, illetve Marija Kalesznyikavával. Hárman indították el azt a demokráciapárti mozgalmat, amelyben azért kampányoltak, hogy elűzzék Aljakszandr Lukasenkát."
"Az 1972-es slágerével örökre beírta magát a poptörténelembe, a dal a feminista mozgalmak kötelező tartozéka lett, Reddy pedig 1973-ban Grammyt nyert vele, így ő lett az első ausztrál, aki megkapta ezt a rangos elismerést."