Előző cikk
Artemiszia
Következő cikk
Sylvia Plath: Apu

Julia Tymosenko, avagy "ez a kis nő"

Olvasási idő
less than
1 minute
Eddig olvastam

Julia Tymosenko, avagy "ez a kis nő"

május 10, 2012 - 13:44
Örömmel veszem, amikor a genderszempontból nem elkötelezett portálok is észrevételezik, sőt egyre gyakrabban szóvá teszik a hímsovén média szélsőséges, ill. egyszerűen tapló nőellenes megnyilvánulásait.

Julia Tymosenko (Fotó: se.pl)

Örömmel veszem, amikor a genderszempontból nem elkötelezett portálok is észrevételezik, sőt egyre gyakrabban szóvá teszik a hímsovén média szélsőséges, ill. egyszerűen tapló nőellenes megnyilvánulásait.

Azt már nehezebben tudom eldönteni, hogy ennek örülni kell-e vagy sajnálatos jelenség, azaz a helyzet javulását vagy romlását mutatja.

Hiszen a jogos felhördülések szaporodásának oka egyaránt lehet a nőket egyre nyíltabban lenéző hangvétel és érzület, illetve az ilyesmire egyre érzékenyebb fülek és lelkek sokasodása.

Ti melyikre tippeltek?

 
 
 

 

 

Vicces bankreklámok - genderalapon

szeptember 26, 2011 - 09:23
2011, Slutwalk, New York. Forrás: Charlotte Cooper, Flickr

A reklámozás tulajdonképpen kommunikáció útján végrehajtott stratégiai cselekvés, melynek célja a befolyásolás, valamely dologgal, személlyel kapcsolatos attitűd megváltoztatása. Egy reklám akkor sikeres, ha kedvező attitűdöt alakít ki valamely céggel vagy termékkel kapcsolatban. A következő lépés a megváltozott attitűdnek megfelelő cselekvés, a cég felkeresése, a termék megvásárlása. Az attitűd mint szociálpszichológiai kategória kognitív és érzelmi elemekből épül fel.

Nők lap nélkül

augusztus 29, 2010 - 15:22

 Régóta rágódom a problémán, hogy nincsen a magyar piacon egyetlen olyan újság sem, mely felnőtt, intelligens, kulturált nőket szólít meg. A napilapokban és a gazdasági / politikai hetilapokban 90 %-ban férfiakról van szó. Ez még csak hagyján is volna, ám amikor a maradék 10%-ban mégis nők kerülnek a figyelem középpontjába ( pl. „laplánya” meztelenül), akkor mindig azt érzem: ennél akkor még az is jobb lett volna, ha marad a 100%-os férfiorientáció…(és akkor lenne már ez  is „lapfia”, meztelenül :) )

Abortuszról, társkeresésről, szexről - milyen értékeket közvetít a legolvasottabb magyar női magazin?

szeptember 24, 2010 - 11:27
Várakoznom kellett, nem volt nálam könyv, így gondoltam, kivételesen veszek egy magazint. Mivel úgy véltem, hogy az újságosnál elérhetőek közül még a Nők Lapja a legnormálisabb, mert nincs tele bulvárhírekkel, fogyókúrával, pornótechnikákkal és celebpletykákkal, ezt választottam.
 

A női magazinok propagandája és az eredmények

január 07, 2010 - 11:55

Az aktuális „szerelmi” partner erőn és természetes vágyakon felüli, egyoldalú kiszolgálásának propagálása újabban nem áll meg az ágynál és az ágyéknál, s az összes dugható lyuk repertoárja mellett utóbb a teljes női egyéniség lelketlen bedarálására törekszik. Szomorú ezt látni annak tudatában, hogy a média mekkora hatást gyakorol a felnövekvő generációkra.

Szerelemféltés

szeptember 27, 2010 - 06:00

A nők elleni erőszakkal foglalkozók gyakran szembesülnek azzal, hogy ha egy férfi megöli párját vagy feleségét, akkor a média „szerelemféltésből”, „féltékenységből” elkövetett gyilkosságról beszél. Erre a nagyon káros eufemizációra jó példa a szombati Fókusz Plusz adása, amit főműsoridőben, valószínűleg nagyon magas nézettséggel vetítettek, „" címmel. 

Je Suis Plázacica

május 07, 2015 - 16:03
Sidney van den Bosch (Forrás: Facebook)

"A magyar négy szöveggel dolgoztak a vizsgázók. Megint közéjük. Amikor viszont az tudósítanak, mindig csinos lányok szerepelnek a képeken" - tette szóvá tegnap egy olvasónk. A Hír24-nek máris sikerült még ezt a "megszokott" szexizmust is felülmúlnia című anyagával.

Asszony, tudd, hol a helyed! A női sportteljesítmények bagatellizálása a férfiak eredményeivel

augusztus 11, 2016 - 10:37
Hosszú Katinka (Fotó: blogspot.com)

A Nemzeti Sport számára azonban ez a hangyányi apróság mit sem számít. Elemzéseik alapján ugyanis Hosszú Katinka teljesítménye még az olimpiára is alig lenne elég. A férfiak örülhetnek, hiszen minden számot ők nyertek, még ha nem is. Ilyen egyszerű...

Hogyan lehet bókkal helyretenni?

május 24, 2010 - 12:19
Fotó: Askmen.com

Igen gyakori csúsztatás, hogy ott, ahol a nők szaktudása, intelligenciája, teljesítménye lenne a mérvadó, külsejüket (természetes adottságaikat, öltözködésüket) és hagyományos nemi szerepeknek való megfelelésüket helyezik a figyelem középontjába, azt kérik tőlük számon, illetve ezért "dicsérik meg" őket. Mint Huszár Ágnes írja, aki az ilyen megnyilvánulásokat bókként fogadja el és köszöni meg, csapdába kerül. "Elfogadja ugyanis implikációjukat: a nők - éppen pozitív tulajdonságaik: szépség, kedvesség, erkölcsi tisztaság miatt - alkalmatlanok a közéletben hatalommal járó szerep betöltésére."