A Mann’s Antioch College matematika és csillagászat tanára, az első nők között volt, akiket a bostoni iskolák tanfelügyelői testületébe beválasztottak. Kiemelt feladatnak tartotta a természettudományi tárgyak oktatását, jól felkészült tanárokkal és a lehető legjobb eszközökkel. Elkötelezett híve volt a „természet tanulmányozása” mozgalomnak, amely könyvek bújása helyett a természet közvetlen megfigyelését helyezte előtérbe.

1873 és ’76 között az Anna Eliot Ticknor által alapított, önálló otthoni tanulást segítő Society to Encourage Studies at Home társaság (vagy ahogy nevezték még, a „néma egyetem”) természettudományi tagozatának elnöke volt. A társaság munkájában elsősorban nők vettek részt, és levelezés útján tanították egymást, ezzel pótolva a nők elől nagyrészt elzárt hivatalos oktatást. Az első levelező oktatók közt Crocker mellett ott volt Elizabeth Cary Agassiz, a Radcliffe College elnöke is. Crocker dolgozott a süketnémák iskoláinak tantervét kidolgozók végrehajtó bizottságában is. 

1880-ban a tekintélyes American Association for the Advancement of Science tagjává választották. Kollégájával, Ellen Swallow Richards-zal 1881 és ’82 között új tantervet fejlesztettek ki a mineralógia oktatására. 

Két módszertani könyvet írt:

Our World, a geography text, (társszerző Mary L. Hall) 1884;
Methods of Teaching Geography: Notes on Lessons 1883.