Halmozott bűnelkövetés, ha "ilyen csinos nő" teknőst öl

Olvasási idő
1 minute
Eddig olvastam

Halmozott bűnelkövetés, ha "ilyen csinos nő" teknőst öl

június 15, 2019 - 11:45
Egy ártatlan élet elleni cselekmény és az emögött megbúvó emberi felelősség találkozása erős indulatokban ölthet testet, a lelkiismeret kollektív megtestesülése azonban sokszor annyira riasztó is lehet, mint maga a cselekmény, ami kiváltja azt. 

Görög teknős (Testudo hermanni) - Fotó: WeenzlerDesign / Pixabay

Az elmúlt években több állatgyilkosság is felkavarta az állóvizet az országban. A tettes lehetett felnőtt, vagy gyermek, a népakarat dühe minden esetben olyan revansért kiáltott, amit még a pokol kilencedik bugyrában sem tapasztalnának meg a kárhozott lelkek.

A , vagy az halálát követelő népakarat haragjának malomkerekei mégis másként őrölnek a mostani teknősgyilkos nő esetét követően. 

A kollektív akarat szummájának is tekinthető közösségi platformokon olvasható kommentek, sokszor nemcsak halálért kiáltó nyers indulatokként köszönnek vissza, hanem súlyosabb büntetésért kiáltanak, a tettes ugyanis elkövetett még egy gaztettet:

megzavarta a megszokott és kényelmes sztereotípiák bástyáit, azzal hogy nő volt.

A méltó büntetést elvárók között feltűnően sokan valamiféle halmozott bűnelkövetés tényét vélik felismerni amiatt, hogy a gyalázatos elkövető egy „feltűnően csinos nő”, és egy ilyen „kedvesen mosolygó nő”.

A teknősgyilkos nő története a sztereotípiák illusztris esete, ami világosabban rámutat arra, hogy az ítélkezés önmagában is milyen torz és életidegen lehet a tradicionális reflexek miatt.

Ha egy nő követ el egy kegyetlenséget, az láthatóan súlyosabb büntetésért kiált. De vajon a szépség, a "helyes nőies" viselkedés szerepének hiánya tényleg súlyosbító körülmény? Persze, hogy nem. Mint ahogy semmivel sem elfogadhatóbb a cselekedet, ha azt egy férfi követi el, mint ahogy azt sok kommentelő (el)várta volna...

Egyszeri adomány

Make Adomany a Nokert Egyesuletnek (Nokert.hu)



Vicces bankreklámok - genderalapon

szeptember 26, 2011 - 09:23
2011, Slutwalk, New York. Forrás: Charlotte Cooper, Flickr

A reklámozás tulajdonképpen kommunikáció útján végrehajtott stratégiai cselekvés, melynek célja a befolyásolás, valamely dologgal, személlyel kapcsolatos attitűd megváltoztatása. Egy reklám akkor sikeres, ha kedvező attitűdöt alakít ki valamely céggel vagy termékkel kapcsolatban. A következő lépés a megváltozott attitűdnek megfelelő cselekvés, a cég felkeresése, a termék megvásárlása. Az attitűd mint szociálpszichológiai kategória kognitív és érzelmi elemekből épül fel.

A feminista munkája a megmondóférfi (?)

december 28, 2013 - 10:35
Illusztráció (Fotó: Comfreak / Pixabay)

Tegnap az egyik legnépszerűbb női portálon megjelent . Én lazán átugrottam volna rajta, mint a szokásos heti adagon, de nem tehettem, mert fél óránként elém tolta valaki, és még a civil női levelezőlistán is ezt rágták, miközben a hazai feminizmus történetéről szóló, nemrég született cikkeim még hivatalból érdeklődő közegekben is komment nélkül árválkodtak.

Párbeszéd a nemek közti egyenlőségről: Egyenlő méltóság és női jogok

április 21, 2016 - 00:00
Fotó: FES (KATTINTS A KÉPRE A GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ)

A Friedrich-Ebert-Stiftung a „Nemek közötti igazságosság Kelet-Közép-Európában” című, 2012 óta futó regionális programja keretében 2016. március 21-én tartotta „Egyenlő méltóság és női jogok” című párbeszédfórumát. Mi az emberi méltóság fogalmának politikai relevanciája? Milyen viszonyban van az egyenlőséggel és az egyenlő jogokkal? Van-e különbség nők és férfiak méltósága között? Mit jelent a méltóság az állam szerepéről való elképzeléseink, illetve a média szabadsága szempontjából?