Médiavalóság - a média szerepe a nemi viselkedés alakításában

CímMédiavalóság - a média szerepe a nemi viselkedés alakításában
Közlemény típusaBook Chapter
Publikálás éve2015
SzerzőkBolemant, Lilla
Book TitleBevezetés a gendertanulmányokba
Pagination195-203
KiadóPhoenix Polgári Társulás
VárosPozsony – Nyitra
ISBN978-80-89748-00-6
Összefoglalás

A média mint véleményformáló tényező

A 20. század elején, a nyomtatott média térhódítása, később pedig, az 50- 60-as években a televíziózás elterjedése folytán sokan attól tartottak, hogy a média hatalma beláthatatlan következményekkel lesz az emberek viselkedésére. megjelenésétől kezdve, de főként a két világháború közti idő- szaktól fogva a társadalomtudományok egyes irányzatai, a pszichológia, a szociológia, később a médiakutatási irányzatok különféle szempontból tanulmányozták a különféle médiák hatását. A média hatását tekintve elsősorban szociálpszichológiai effektusokról beszélhetünk, vagyis az egyes műsorok és a reklámok egyenes hatásáról az ember viselkedésére. a médiaközlésekkel kapcsolatos kutatások egyik hipotézise, hogy az emberek elsősorban a saját meggyőződésük és véleményük megerősítését várják el a médiától, ezért az ennek nem megfelelő közléseket, állításokat nem fogadják be. más felvetés szerint viszont a kutatások arra is rámutatnak, hogy sok médiafogyasztó kritikátlanul, valóságként fogadja el, amit a média tálal neki. Így van ez a másokról alkotott véleményünk esetében is. a társadalom értékrendjével kapcsolatban hoszszútávú hatásról is beszámolnak a kutatók, a média másodlagos szoci- álpszichológiai hatásáról. ide tartoznak például a politikai, társadalmi elrendezésre vonatkozó hatások.

Webcímhttp://phoenix-ngo.sk/wp-content/uploads/2014/11/Gender-Studies-u%C4%8Debnica.pdf