Fehér Márta filozófus, egyetemi tanár, akadémikus (sz. 1943)  

Olvasási idő
less than
1 minute
Eddig olvastam

Fehér Márta filozófus, egyetemi tanár, akadémikus (sz. 1943)  

február 22, 2019 - 22:14

Fotó: Riskó Gáspár (168 óra)

1970-ben az Eötvös Loránd Tudományegyetemen védte meg doktori értekezését és nyerte el a filozófia doktora címet. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem emeritus professzora, 1989-99 között az egyetem Társadalomtudományi karának Filozófia és Tudománytörténet tanszékén volt tanszékvezető. Nemzetközileg elismert tudós, vendégprofesszor volt többek között az Interuniverzitetski Centar Dubrovnik-ban, az Egyesült Államokban a St. John’s és a Rutgers egyetemeken. A Technika-, Mérnök- és Tudománytörténet Doktori Iskola alapítója és vezetője, több hazai és nemzetközi tudományos egyesület tagja. A Polanyiana főszerkesztője, az International Studies in the Philosophy of Science szerkesztőbizottságának tagja.  

Néhány munkája:

  • A tudományos problémától az elméletig;
  • A tudományfejlődés-elméletek története;
  • A tudományfejlődés kérdőjelei;
  • Changing Tools, Case Studies in the History of Scientific Methodology;
  • A ráció világossága és a tudomány sötét oldala;
  • Michael Polanyi on Implicit Belief Systems,
  • Stability and Truth; Az újrarendezett kozmosz. 

Egyszeri adomány

Make Adomany a Nokert Egyesuletnek (Nokert.hu)



Helene von Druskowitz osztrák filozófus, író, zenekritikus (1856–1918)

május 02, 2019 - 19:41

Bécsben született jómódú családba, lányiskolai évei után elvégezte a bécsi konzervatóriumot. Az osztrák egyetemeken nők nem tanulhattak, ezért anyjával Zürichbe utazott, ahol többek között filozófiát, archeológiát, irodalmat és modern nyelveket hallgatott.

Irene Rice Pereira amerikai festő, költő, filozófus  (1907–1971) 

július 30, 2017 - 20:11

1933-ban az American Contemporary Artists Gallery-ben kiállított fél-absztrakt képein hajózási motívumok, füstfelhők, horgonyok jelennek meg, a következő években absztrakt emberi testeket állít hatalmas gépekkel szembe. 1937 végétől a Bauhaus és az orosz konstruktivizmus hatása jelenik meg munkáin. Különösen érdekelte a fény megjelenítése és új, különleges festékek felhasználása, a negyvenes évek végén például  festékkel kísérletezett.